Dom Z Papieru Wiki
Advertisement

Mónica Gaztambide - znana jako Sztokholm, była sekretarka w Hiszpańskiej Mennicy, oraz kochanka Artura Roman'a. Matka jego dziecka, Cincinnati. Obecnie należy do Ekipy Profesora i jest partnerką Denver'a.

Biografia

Przed napadem na Mennicę Królewską

Monica przed napadem na Mennicę Królewską była sekretarką. Wiadomo również, że miała ona romas ze swoim szefem Arturo Romanem.

Sezon Pierwszy

Po raz pierwszy widzimy Mónicę podczas rozmowy z Arturem. Kobieta mówi mu, że jest w ciąży. Arturo nie chciał kolejnego dziecka ani opuszczać żony i własnych pociech, dlatego ich rozmowa przeradza się w kłótnię. Sam mężczyzna nie wierzył w słowa kobiety, bo sam przez wiele lat nie mógł zapłodnić własnej żony, a dzieci z nią ma przez metodę in vitro.

Niedługo później dochodzi do napadu na Mennicę Królewską, w której Mónica uwcześnie pracowała. Zostaje ona zakładniczką, tak jak sześćdziesiąt siedem innych osób. Na początku zostaje zmuszona do powiedzenia osobom spoza Mennicy Królewskiej, że zamknięto drzwi z powodu usterki technicznej.

Przez reakcje Artura na ciążę poprosiła porywaczy o tabletkę aborcyjną. Przed samym jej przyjęciem, została ona poproszona przez swojego kochanka, żeby tego nie robiła oraz by ukradła jego drugi telefon, żeby mogli zadzwonić na policję. Samo wzięcie telefonu udało się kobiecie, jednak podczas rozmowy z jednym z porywaczy, Denverem, który przekonywał ja do zmiany zdania i dał jej pieniądze na wychowanie dziecka przyłapuje ich Berlin. Gdy Mónica miała odchodzić, telefon, który miała w majtkach wydał dźwięk, który oznaczał przychodzące powiadomienie. Berlin gdy znalazł urządzenie, kazał Denverowi zabić kobietę, jednak nigdy do tego nie doszło. By wmówić Berlinowi, że nie żyje, Denver postrzelił Mónicę w udo. Gdy mężczyzna naprawdę uweirzył, że Mónica została zabita przez Denvera, kazał mu posprzątać jej zwłoki. Denver zaniósł ją do sejfu, w którym Mónica spędziła większość czasu, w dalszej akcji w sezonie pierwszym.

W trakcie sezonu Arturo zostaje postrzelony przez policje, bo został uznany za jednego z porywaczy, a Monica pisze do niego list, który w ostateczności nigdy do niego nie dotarł. Poprzez niego Nairobi dowiedziała się, że kobieta żyje. Kiedy medycy go operowali Denver ukradł jeden ze skalpeli by wyciągnąć kulę. W samym zrobieniu tego pomógł mu jego ojciec, Moskwa, to właśnie on wyjął pocisk z uda Monici.

Berlin odkrywa, że Monica żyje.jpg

Pod koniec sezonu pierwszego gdy Denver zaniósł kobietę do toalety, by mogła załatwić tam swoje potrzeby Berlin i reszta Ekipy profesora, występująca w tej części serialu dowiasuje się o tym, że ona jednak żyje.

W jednym z ostatnich odcinków części pierwszej Domu z Papieru Monica i Denver zaczęli się do siebie zbliżać i w ostateczności doszło pomiędzy nimi do większego, intymnego zbliżenia.

W przedostatnim odcinku, gdy kochali się w sejfie, Arturo wraz z Helsinki nakryli ich podczas tego. Przez co w ostateczności szef Mennicy pobił się z Denverem i wbił mu nożyczki w ramie. Przez to zdarzenie Arturowi ani Monice nie udało się uciec z innymi zakładnikami.

Po ucieczce 16 zakładników, Monica postanawia pozostać w Królewskiej Mennicy Hiszpanii z Denver, zamiast wybierać „wolność”.

Moskwa i Nairobi dowiadują się o ich związku. Mówią Denverowi, że to nie jest prawdziwa miłość i jej „miłość” do niego wynika ze strachu, sądzą, że to jest tzw. Syndrom Sztokholmski. Przez tą informacje Denver kończy romans z Monicą.

Sezon Drugi

Monica pracująca dla porywaczy w sezonie drugim.jpg

W drugim sezonie Monica wraz z innymi zakładnikami pracuje dla porywaczy, drukując i pakując pieniądze. Podczas tego Arturo wymyśla kolejny plan ucieczki. Mężczyzna zdaje sobie sprawę z tego, że do wkonania planu jest im potrzebna prawdziwa broń. Zakrada się wtedy on do innego pokoju i zabiera jeden z fałszywych pistoletów i daje go Monice.

Arturo prosi Monicę, by zamieniła broń Denvera na fałszywą, kiedy ten będzie oczyszczać jej rany. Gdy tak się dzieje kobieta każe mu odwrócić się plecami, gdy chciała się przebrać. W tym momencie Monica kradnie pistolet Denverowi i zastępuje go fałszywym, wypełniając tym samym prośbę Artura. Monica następnie daje broń byłemu kochankowi by uciec.

Monica z zakładnikami.jpg

Gdy Monica wraz z zakładnikami siedzą na korytarzu Mennicy Królewskiej czekając aż Helsinki się oddali i zostawi ich samych z Denverem, by mieli oni szansę na ucieczkę. Gdy tak się stało najpierw Arturo, a następnie cała grupa zakładników skierowała się do drzwi. Mężczyzna grozi, że zastrzeli Denvera, chyba że on i pozostali z nim zakładnicy zostaną wypuszczeni. Jeden z porywaczy na początku mu nie wierzy, ale następnie gdy chciał strzelić do szefa Mennicy, dowiedział się, że broń faktycznie była fałszywa. Mónica, która wciąż czuje coś do Denvera, nie mogła znieść widoku jego śmierci. Więc podbiega do Arturo i go ogłusza, ratując porywacza. To sprawia, że ​​Arturo zaczął spostrzegać Monice jako jednego z rabusiów, a nie jako zakładniczkę.

Sezon Trzeci i Czwarty

Sztokholm Sezon 3.jpg

Mónica i Denver mieszkają razem w Indonezji, gdzie Monica urodziła syna Cincinnati. Ponownie spotykają się z innymi złodziejami, gdy Profesor prosi ich o spotkanie w celu omówienia kolejnego napadu. Chodzą na zajęcia, a Monica przygotowuje się do swojego pierwszego napadu. W sezonie trzecim, czwartym jak i piątym występuje pod pseudonimem Sztokholm. Jej nowe ,,imię'' nawiązuje do Syndromu Sztokholmskiego.

Noc przed napadem Mónica i Denver kłócą się, bo mężczyzna boi się o kobietę. Myśli, że ma małe zdolności do przeprowadzenia napadu, ponieważ nie była nigdy notowana. Sądził, że powinna zostać w bazie by zaopiekować się ich synem. Kobieta posądziła go o seksistowskie zachowanie i mimo tej kłótni brała udział w napadzie.

Sztokholm 4.jpg

Podczas napadu Monica jest nękana przez Artura, który wszedł do Banku Narodowego, gdy Rio wracał do Ekipy Profesora.

Następnie Mónica jest świadkiem tego, jak jej ukochany zastrasza zakładnika i zastanawia się nad ich związkiem. To denerwuje Denvera i sprawia, że ​​się od niej dystansuje.

Po powrocie Rio wspiera go przez jego zespół stresu pourazowego, ale to denerwuje Denvera, ponieważ myśli, że mają romans.

Wraz z innymi złodziejami próbuje wyeliminować Gandíę, gdy ten ucieka i chroni Nairobi. Po śmierci Nairobi pomaga w wytopie złota.

Sezon Piąty

Relacje

Denver

Z Denverem poznała się podczas pierwszego napadu Ekipy Profesora. Na początku nie mieli ze sobą żadnych głębszych relacji, ale gdy mężczyzna usłyszał, że chce przyjąć tabletkę aborcyjną zaczął z nią rozmawiać. Dodatkowo dał jej pieniądze na wychowanie dziecka. Wszystko by się powiodło gdyby nie to, że miała ona telefon, który wydał odgłos powiadomienia. Berlin kazał Deverowi ją zabić, ale on nie był to tego zdolny. Postrzelił ją wyłącznie w udo.

Cały rozwój ich relacji widać dokładnie podczas opiekowania się Monicą przed Denvera po postrzale. Właśnie wtedy zbliżają się do siebie i dochodzi pomiędzy nimi do intymnego zbliżenia.

W sezonie drugim Monica uniemożliwiła ucieczkę części zakładników, przez co stała się po części pomocnikiem porywaczy, w tym właśnie Devera.

Na początku sezonu trzeciego dowiadujemy się, że dziecko, które urodziła Monica, a spłodził Arturo Roman, wychowuje Denver wraz z kobietą i to właśnie on jest jego ojcem w papierach jak i według samej Monici.

W sezonach 3-5, podobnie jak Denver uczestniczy w napdzie na Bank Narodowy Hiszpanii. W tych trzech sezonach pomiędzy parą dochodzi do poważnych spięć, jednak na koniec całego serialu się pogodzili i dalej byli razem.

Media

Sztokholm na plakacie promocyjnym sezonu pierwszego

Sztokholm na plakacie promocyjnym sezonu czwartego

Sztokholm na plakacie promocyjnym sezonu trzeciego

Sztokholm na plakacie promocyjnym pierwszej części sezonu piątego

Sztokholm na plakacie promocyjnym drugiej części sezonu piątego

Advertisement