FANDOM

Kim jest Profesor? Edytuj

Profesor, lub inaczej Sergio Marquina, jest głową napadu na mennicę królewską w Madrycie. To on dowodził złodziejami, podczas kiedy oni wykonywali jego rozkazy. Jest on bardzo inteligentny, oraz (jak mówi o nim Tokio w pierwszym odcinku) od 19. roku życia nie wyrobił dowodu osobistego i "jest jak duch". Jego inteligencja i umiejętność przewidywania zdarzeń są spowodowane tym, że w dzieciństwie był chory i przesiadywał dużo czasu w szpitalu, czytając książki.

Pierwszy Sezon Edytuj

W pierwszym sezonie Profesor jest (wraz z Tokio) najważniejszą postacią, gdyż dowodzi on złodziejami ze swojej kryjówki, skonstruowanej przez Rio. Co 6 godzin porywacze otrzymują tzw. telefon kontrolny od Profesora, który ma na celu wszystko się dowiadywać. W drugim odcinku Profesor po raz pierwszy kontaktuje się z Inspektor Murillo (oczywiście pod zmutowanym głosem), a później 'całkowicie przypadkowo' spotykają się w barze, kiedy Profesor ucina krótką pogawędkę z Inspektor i nawiązuje pierwsze kontakty.

Drugi Sezon Edytuj

W drugim sezonie niestety Profesor ma dużo problemów, gdyż zostaje aresztowany za bójkę z policjantem, lecz zostaje ułaskawiony przez Raquel. W tym czasie Profesor jak najszybciej wraca do kryjówki, aby zapobiec przerażeniu Ekipy, które i tak sięga zenitu po wydaniu Tokio i po wyroku na Rio. W przedostatnim odcinku Sergio dostaje się do mennicy, aby zobaczyć pieniądze i przyjaciół, a także pocieszyć Denvera po śmierci ojca. Bardzo przeżywa scenę, w której Berlin zostaje, aby chronić tunel, lecz zostaje pocieszony przez Nairobi. Złodziejom udaje się uciec z pieniędzmi, co daje Profesorowi powód do radości, że jego idealny plan się udał. Na koniec ostatniego odcinku drugiego sezonu Profesor spotyka się z Raquel Murillo na tropikalnej wyspie.

Osobowość Edytuj

Profesor jest skrytym, spokojnym i niezwykle inteligentnym człowiekiem. Świadczy o tym wiele cech. Jest bardzo sentymentalny (co widać przy realizacji planu jego ojca w pierwszym i drugim sezonie serialu - Napadu na Mennicę, a także w trzecim, podczas realizacji planu jego nieżyjącego brata - Napadu na Bank Narodowy Hiszpanii). Niełatwo ukazuje swoje prawdziwe emocje - w przeciwieństwie do niektórych bohaterów, wydaje się być niezwykle opanowany, a na chwile słabości lub wściekłości pozwala sobie tylko w samotności (na przykład w kryjówce, w której kieruje napadem). Jest także świetnym negocjatorem i nie zdradza swej osoby w rozmowach z inspektor Murillo. Mimo, że plany na oba rabunki nie są jego autorstwa, dopracował je pod każdym kątem i szczegółem, a gdy coś nie poszło po myśli jego lub ekipy, potrafił prędko znaleźć wyjście z sytuacji. Jest perfekcjonistą i chce sam kontrolować każdą sytuację i je idealnie zaplanować. Jest nieśmiały w kontaktach z innymi, zwłaszcza z kobietami.