Dom Z Papieru Wiki
Advertisement
Dom Z Papieru Wiki

Nairobi - wł. Ágata Jiménez, podczas napadu na narodową mennicę Hiszpanii odpowiedzialna jest za produkcję i jakość pieniędzy. Jest ona niesamowicie wielką optymistką, która z łatwością nawiązuje relacje między ludzkie. W późniejszych odcinkach dowiadujemy się że miała syna, co odkryła Tokio, która podczas nauki o anatomii, zauważyła bliznę po cesarce na jej ciele. W przeszłości miała wyrok za handel i posiadanie narkotyków, co poskutkowało odebraniem jej syna. Zawsze wie co powiedzieć w danej chwili, jest urodzoną szefową co pokazuje podczas pierwszego napadu kiedy przejmuje dowodzenie.

Charakter

Nairobi. Beznadziejna optymistka. Podrabia banknoty od trzynastego roku życia. Teraz jest naszym managerem jakości. Możliwe, że jest czubkiem, ale jest zajebiście śmieszna. Tokio, Odcinek 1

Nairobi jest bardzo energiczną, entuzjastyczną, motywującą wojowniczką. W szczególności jest feministką, która z walecznością walczy o swoje prawa. Jej osobista charyzma i dobry humor sprawiają, że wszyscy dobrze się z nią dogadują, z wyjątkiem Berlina, z którym często się nie zgadzała. Nie chce, żeby napad się nie udał i martwi się o swoją rodzinę. Jest również postrzegana jako bardzo spostrzegawcza, gdy łączy relacje Berlina i Ariadny za pomocą kilku wskazówek. Spośród innych złodziei wydaje się być najbardziej życzliwa i empatyczna, co widać w jej skłonności do łatwego wpływu na sytuację emocjonalną lub działania innych ludzi. W trzeciej części pokazała, że potrafi być impulsywna, kiedy zobaczyła pluszowego misia swojego syna, w którym dawniej chowała narkotyki, nie zważając na ryzyko postrzelenia jej.

Biografia

Wczesne życie

Urodziła się jako Ágata Jiménez. Nairobi miała ciężkie dzieciństwo, ze względu na swoje złe warunki, w wieku 13 lat musiała utrzymywać się z fałszowania pieniędzy. Szybko stała się jedną z najbardziej poszukiwanych i utalentowanych fałszerzy w okolicy, która nie ograniczyła się tylko do pieniędzy. Jako nastolatka miała chłopaka, z którym później zaszła w ciążę. Jej chłopak od niej odszedł, gdy dowiedział się o ciąży. Jiménez urodziła chłopca, którego nazwała go Axel. Jednak kiedy Axel miał 3 lata, opieka społeczna zabrała go od niej po tym, jak dowiedziała się, że handluje narkotykami.

Przed pierwszym napadem Profesora, on i jego ekipa spędzają pięć miesięcy w Toledo, przygotowując się do napadu w Mennicy Królewskiej w Hiszpanii. Wszyscy zgadzają się na pełną anonimowość i używanie nazw miast jako imion. Jiménez wybrała na pseudonim Nairobi. Podczas zajęć z anatomii u profesora Tokio zauważyła bliznę na jej podbrzuszu, zdając sobie sprawę, że Nairobi urodziła przez cesarskie cięcie, co potwierdziła. Po napadzie planowała odebrać syna i zamieszkać razem. Podczas lekcji przed napadem, które wykładał profesor zaprzyjaźniła się Helsinkami, w którym się zakochała i z którym chciała nawet założyć rodzinę, często miała konflikt z Berlinem.

Część pierwsza

W ekipie profesora Nairobi była głównie skupiona na wykonaniu powierzonego jej zadania, jakimi była produkcja pieniędzy. Utrzymywała pokoju w grupie oraz starała się zapanować na zakładnikami. Była bardzo lubiana przez drużynę, a nawet przez zakładników; Francisco Torres, zakładnik wyznaczony do pomocy jej w wydrukowaniu pieniędzy, chwalił ją jako najlepszego szefa, jakiego kiedykolwiek miał. Pomogła także niektórym zakładnikom, na przykład motywując Alison Parker do przeciwstawienia się jej prześladowcom ze szkoły i wypowiedzenia zdania, które stało się jej mottem „Jestem pieprzonym szefem”.

Część druga

W drugiej części Nairobi okazywała odrazę nadmiernemu patriarchatowi zespołu, kwestionując działania Berlina, który wydał Tokio policji i próbował zabić Rio. Kiedy obala przywództwo Berlina i tymczasowo przejmuje kontrolę w Mennicy Królewskiej, z dumą ogłasza, że „Czas na matriarchat.” Za wszelką cenę starała się wynieść z mennicy 1 miliard euro, jednak czas jej na to nie pozwolił. Uciekając starała się namówić Berlina, pomimo wielu sprzeczności do ucieczki, jednak ten pozostał w mennicy, aby dać im czas na ucieczkę.

Część trzecia

Po ucieczce pozostało im najważniejsze zadnie jakim było rozstanie się i ukrycie przed policją. Profesor wysłał Nairobi wraz z Helsinkami do La pampa w Argentynie. Dołączyli oni do pozostałych niedługo po Denverze i Monice, jak się okazało Tokio wraz z Profesorem po rozstaniu, zebrała wszystkich, aby uwolnić Rio, który był przetrzymywany i torturowany przez policję. Kiedy ekipa przejęła Bank Hiszpanii Nairobi była odpowiedzialna za nadzorowanie przetapiania złota. Inspektor Alicia Sierra, aby pokonać profesora i jego ludzi kazała postawić pluszowego misia przed bankiem, którego Nairobi używała dawniej do przenoszenia narkotyków. Nairobi bez namysłów chciała od razu wyjść po misia, ale powstrzymali ją. Po zeskanowaniu i odkryciu, że wewnątrz niego jest telefon ta rozmawiała ze Sierrą, która z niej drwiła. Jakiś czas później, Nairobi obserwowała przez okno co dzieje się przed bankiem i zauważyła swojego syna, Axela, po czym została postrzelona przez snajpera w klatkę piersiową.

Część czwarta

Po postrzeleniu Nairobi, ekipa prosi o pomoc chirurga. Kiedy policja odmawia zespołowi pomocy, pakistański chirurg za pośrednictwem połączenia wideo daje wskazówki, Tokio i reszcie zespołu z powodzeniem operują na Nairobi, usuwając kulę i wydobywając część jej płuca. Wkrótce potem Gandia, szef ochrony Banku Hiszpanii, który był najemnikiem, ucieka z pomocą Palermo, którego związała razem z zakładnikami ekipa profesora. Nairobi, wciąż dochodząca do zdrowia po postrzale i operacji, zostaje wzięta jako zakładniczka przez Gandię. Po kilku nieudanych próbach zabicia Nairobi, Gandia czeka, aż zostanie zawarty rozejm między napadającymi a policją, w którym to momencie zabija ją, strzelając jej prosto w głowę. Jej ciało zostaje umieszczone w prowizorycznej trumnie z napisem „Nairobi, La Puta Ama” (Nairobi, jest pieprzonym szefem) i wyniesione na zewnątrz przez ochroniarzy gubernatora. Pod koniec części 4, po tym, jak profesor i zespół sprowadzili Lizbonę z powrotem do Banku Hiszpanii, wszyscy skandowali „Za Nairobi!”, na jej cześć.

Cytaty

Chikipum, chikipum, chikipum.

Zobaczmy... Te maszyny mają chodzić całą dobę. Jak na imprezie techno. Każdy przestój to strata pół miliona, więc.. co trzy godziny robimy korekty techniczne. Sprawdzamy tusz i wyrównanie. Teraz już wiecie... Radośc, fiesta i zabawa.

Jestem pieprzonym szefem.

Profesorze. tu Nairobi. Berlin nie jest w formie. Od teraz ja zarządzam. Czas na matriarchat.

Ciekawostki

  • Nairobi początkowo nie miała się pojawić w serialu. Jej postać dodano dopiero przy ostatniej wersji scenariusza odcinka pilotażowego.
  • Jest jedną z trzech najbardziej lubianych postaci w serialu.

Media

Grafiki promocyjne i kadry z serialu

Filmy promocyjne

Advertisement